آخرین اخبار
کد خبر: ۵۱۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
آیت الله خاتمی:
راه سلامت آیت الله ربانی در طول دوران سخت مبارزه ولایت مداری بود امروز هم راز و رمز سعادت از این طریق می گذرد هیچ راهی غیر از این نیست ، هیچ راهی غیر از ولایت مداری ما را به سامان نمی رساند.

به گزارش تنویر، آیت الله سید احمد خاتمی در نخستین یادواره شهید آیت الله ربانی که به همت سپاه فجر در حرم مطهر احمد بن موسی(ع) برگزار شد با اشاره به گذشت 33 سال از شهادت شهید آیت الله ربانی شیرازی گفت: برگزاری این یادواره قدم بلندی است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج آغازگر آن هستند و از قدم های بسیار ارزشمند فرهنگی است، این افتخار از آن استان فارس است که ستاره های درخشان این چنینی دارد.

وی با بیان اینکه شناسنامه استان ها، شهرستان ها و شناسنامه شهرها را دو عنصر رقم می زند افزود: عنصر اول ایثارگران هستند که در این زمینه استان فارس 15 هزار شهید سرافراز دارد و دومین عنصری عالمان و فرهیختگان هستند ، استان فارس در این زمینه نیز شناسنامه افتخار آمیزی دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه شهید آیت الله ربانی شیرازی بدون تردید در طول دوران مبارزه سِمت رهبری داشت افزود: در سال 45 ایشان را دستگیر کردند پس از آن حوزه علمیه قم به پا خواست، طاغوت فهمیده بود که این مبارزات زیر سر این عالم فداکار است به ایشان پیشنهاد کرد که شما آزادید به شرط این که یکسال قم نروید ایشان تمکین نکرد و فرمود من یک روز هم تعهد نمی دهم می خواهید اعدامم کنید اعدام کنید.

آیت الله خاتمی افزود: کسی که در جایگاه رهبری مبارزات هست این وضعیت را دارد ؛ آن هایی که در دوره های غربت دین، غربت انقلاب، پای عَلم انقلاب می ایستند آن ها دین مدارند، آن ها صادقانه از دین و انقلاب دم زدند ، شهید آیت الله ربانی شیرازی از جمله این افراد بود.

آیت الله سید احمد خاتمی بیان داشت: ویژگی دین مداران این است که اهل بصیرتند، بیراهه نمی روند مرحوم شهید آیت الله ربانی شیرازی جدا اهل بصیرت بود؛ از آن وقتی که پا در میدان تبلیغ دین گذاشت هر کجا می دید زاویه از دین هست محکم می ایستاد، در اوایل انقلاب هم هر جا شهید ربانی احساس می کرد عدول از تعبد دینی است ، عدول از خط صراط مستقیم دینی است، ایشان محکم می ایستاد و این تعبد مرحوم آقای ربانی جدا درس آموز است.

وی اضافه کرد: راه سلامت آیت الله ربانی در طول دوران سخت مبارزه ولایت مداری بود امروز هم راز و رمز سعادت از این طریق می گذرد هیچ راهی غیر از این نیست ، هیچ راهی غیر از ولایت مداری ما را به سامان نمی رساند.

شهید آیت االه ربانی شیرازی ولایت مدار بود و تا آخر عمرش گوش به فرمان ولایت؛ در یک تصادف ساختگی این عالم بزرگ را از دست ما گرفتند و امام را به داغ نشاندند و امت مسلمان را هم؛ بعضی از مومنین پای قراری که با خدا بستند تا پای جان هستند، کسانی جانشان را در راه خداد دادند، کسانی هم منتظرند به این قرار وفا کنند امید که همه ما از این کَسان باشیم.

آیت الله سید احمد خاتمی با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: امروز در عرصه سیاست خارجی 1 + 5 می خواستند کلاه سر ملت ایران بگذارند ، همان کلاهی که در قرارداد "اسلو" سر فلسطینی ها گذاشتند. می خواستند در یک مرحله در کلیات توافق کنیم، در یک مرحله در جزئیات توافق کنیم، این یعنی کلاه گذاشتن بر سر یک ملت آنچنان که در قرارداد اسلو بر کلیات توافق کردند، بر جزئیاتش 22 سال است دارد می گذرد یک قدم جلو نرفتند؛ هدف آن ها این است که پیوسته ایران را با مشکلات باقی بگذارند، این دو مرحله کردن برای همین است خط مقام معظم رهبری این است همه چیز باید در یک مرحله تمام بشود، مذاکره کنندگان ما هم بارها اعلام کردند در خط ولایت حرکت می کنند

امام جمعه موقت تهران گفت: فتنه خط قرمز است، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) این را در دیدار با هیئت دولت فرمودند، فرمودند فتنه خط قرمز ماست و از وزرا انتظار می رود که به قولی که به مردم داده اند وفا کنند و فتنه گران را بکار نگیرند؛ همان زمانی که در شورای عالی امنیت ملی حصر برخی از سران فتنه تصویب شد، همان زمان ممنوع التصویر شدن برخی از حامیان فتنه گران نیز تصویب شد.

انتهای پیام/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: