آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۱۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳
معاون هماهنگ کننده سپاه فجر خبر داد:
سرهنگ پاسدار محمدی گفت: شبیه سازی عملیات شکست حصر سوسنگرد توسط سپاه ناحیه کازرون به همراه برپایی نمایشگاه جنبی از برنامه های شاخص این هفته است.
به گزارش تنویر، سرهنگ علی‌محمد محمدی معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس هشت سال حماسه و ایثار را ویترینی از نمایش عملی مفاهیم عالی انسانی دانست و گفت: خیلی از مفاهیم عالی انسانی و اخلاقی که قبل از آن فقط در قالب عبارات می توانستیم بخوانیم در هشت سال دفاع مقدس به صورت مجسم دیدیم.

وی با یادآوری اینکه در تاریخ همیشه جبهه حق و کفر در مقابل هم بوده اند و بروز و ظهور این تقابل در سده های اخیر بین نظام سلطه و انقلاب اسلامی بوده است، اظهار داشت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی این تقابل معمولا با سیادت و برتری غرب همراه بوده است یکی از این عوامل برتری نظام سلطه، اقتدار سیاسی و نظامی بوده است.

سرهنگ پاسدار محمدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و برچیده شدن نظام طاغوت در یکی از کشورهای تحت سلطه غرب، برتری سیاسی غرب را به چالش  کشید اظهار داشت: دشمنان ما و در رأس آن، استکبار جهانی، برای اعاده حیثیت از دست رفته خود، تلاش کردند تا با انقلاب اسلامی مقابله کند و در کنار همه اقدامات خصمانه از جمله تحریک قومیت ها، اقدامات تجزیه طلبانه، ترور شخصیت ها، خصوصا مسئولین نظام، یک جنگ نابرابر و ظالمانه را هم به این نظام تحمیل کردند، اما همین جنگی که با انگیزه از بین بردن انقلاب بر ما تحمیل شد، منشأ خیرات و برکات زیادی برای نظام شد که بخشی از این برکات را در پیام معروف امام راحل(ره) که به منشور روحانیت معروف شد به خوبی تبیین شده است.

وی فارس تصریح کرد: در کنار این دستاوردهای عظیم، این هشت سال را اگر بخواهیم در یک عبارت به کار ببریم، "مجموعه ای از صفات متعالی و ارزش های پسندیده و انسانی را به تصویر کشید".

سرهنگ پاسدار محمدی با بیان اینکه در کنار این ارزش های فاخر، ما دستاوردهای عظیمی در حوزه های نظامی، سیاسی، فناوری، فرهنگی، اخلاقی و معنوی داشتیم تصریح کرد: هفته دفاع مقدس، یک فرصتی برای انعکاس این دستاوردهای عظیم در جنبه های مختلف است.

به عقیده محمدی، برنامه های هفته دفاع مقدس، باید مثل آئینه ای باشد که این دستاوردهای را به خوبی به همه آحاد جامعه خصوصا نسل جوان منعکس کند؛ نسلی که به اقتضای سن، این برهه خاص و مهم از تاریخ را درک نکرده است و در حال حاضر هم با توجه به رشد و پیشرفت و توسعه فناوری های عرصه ارتباطات و توسعه شبکه های مجازی، مورد هجوم بی رحمانه دشمنان انقلاب قرار گرفته است.

وی با تصریح بر اینکه برخی از این شبهه افکنی ها و ابهام آفرینی ها هم در حوزه دفاع مقدس اتفاق می افتد، تأکید کرد: به همین دلیل تبیین دستاوردهای دفاع مقدس و تبیین نقش بی بدیل ولایت فقیه و مردم انقلابی در تحقق افتخارات، و همچنین نقش کم نظیر بسیج در موفقیت های حاصله، از جمله برنامه های بسیج است.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس گفت: ما با افتخار اعلام می کنیم که در نبرد با جبهه کفر و الحاد و استکبار، پیروز بودیم، پیروز هستیم و ان شاءالله که این پیروزی با استعانت از خداوند متعال، استمرار خواهد داشت.

وی در ادامه به تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس در سپاه فجر فارس پرداخت و گفت: هفته دفاع مقدس سال جاری را با شعار محوری "ما پیروزیم" برنامه های متعددی توسط رده های مختلف بسیج سپاه فجر فارس برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه 7 هزار و 422 برنامه را با 536 برنامه اصلی و محوری در تمامی رده های سپاه فجر فارس اجرا خواهد شد، گفت:  رژه 31 شهریور امسال به میزبانی سپاه، تجمع 50 هزار نفری بسیجیان در کل شهرستان های استان و به تبع آن تجمع 10هزار نفری رزمندگان و ایثارگران شهر شیراز و سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام)، برپایی 76 مورد نمایشگاه در کل استان که نمایشگاه بزرگ بهشت خاکی در شیراز از این دسته است.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر افزود: برگزاری اردوهای جهادی توسط بسیج سازندگی در موضوعات فرهنگی، اقتصادی و محرومیت زدایی با تمرکز بر حاشیه شهرها در طول هفته دفاع مقدس، از جمله برنامه های اجرایی سپاه فجر فارس است و شبیه سازی عملیات شکست حصر سوسنگرد توسط سپاه ناحیه کازرون به همراه نمایشگاه جنبی از برنامه های شاخص این هفته است.

وی افزود: با همکاری بسیج صدا و سیمای فارس، برنامه های متعددی هم در حوزه صدا و هم در حوزه سیما برنامه های متعددی ضبط و در ساعات مختلف با موضوعات مختلف پخش می شود، همچنین اطلاع رسانی برنامه های در دست اجرا در این هفته و نیز پوشش اخبار مربوطه  توسط صدا و سیمای مرکز فارس انجام خواهد شد.

به گفته محمدی، سرکشی از قریب به 4هزار خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و جانبازان، حضور راویان دفاع مقدس در سطح مدارس، دانشگاه ها و مساجد و ارتباط با سه نسل جدید و انتقال مفاهیم والای دفاع مقدس و نقل ایثارگری و حماسه سازی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس، برگزاری بشست های بصیرتی در سطح استان پاسخ به شبهات حوزه دفاع مقدس خاصه در فضای مجازی، از دیگر برنامه های سپاه فجر فارس خواهد بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس برنامه های متنوع بسیج دانش آموزی و دانشجویی با محوریت مدارس و دانشگاه ها، نمایشنامه های صوتی، میدانی و تئاتر خیابانی با محتوای دفاع مقدس، برگزاری موکب دانش آموزی در زنگ تفریح، برگزاری مسابقات مختلف با عنوان "دفاع همچنان باقی است" و اتوبوس مقاومت در دانشگاه ها را از دیگر برنامه های پیش بینی شده این هفته دانست.

سرهنگ پاسدار محمدی با بیان اینک تبیین نقش اقشار مختلف و اصناف در هشت سال دفاع مقدس، نقش زنان در آن ایام و تقدیر از نقش آفرینان اصناف و اقشار در هشت سال دفاع مقدس، از دیگر برنامه های سپاه فجر فارس است ادامه داد: برپایی بیمارستان صحرایی و درمانگاه تخصصی و ویزیت رایگان، و بالغ بر 187 یادواره شهدا در استان، و مسابقات ورزشی، 42 مورد پیاده روی خانوادگی در استان، مسابقات فرهنگی، ورزشی و قرآنی، شب شعر دفاع مقدس و عاشورا، غبارروبی مزار مطهر شهدا، شرکت آحاد بسیجیان در نماز جمعه و برپایی حلقات صالحین با هدف پاسخگویی به شبهات با موضوع دفاع مقدس، نمایش فیلم و تأتر هم از جمله دیگر برنامه های عمومی در تمامی رده های سپاه فجر فارس است.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر تأکید کرد: باید از این فرصت هفته دفاع مقدس استفاده کنیم و مفاهیم والای ایثار و شهادت رزمندگان را به تصویر بکشیم و این رسالت زینبی در انتقال پیام هشت سال حماسه و ایثار را که برگرفته از پیام کربلاست، به خوبی به نسل بعدی منتقل کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: