آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۱۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
فرمانده سپاه فجر فارس
آئین تکریم و معارفه مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس با حضور مسئولین استانی و فرمانده سپاه فجر برگزار شد.
آئین تکریم و معارفه مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس با حضور مسئولین استانی، اقشار سپاه و فرمانده سپاه فجر فارس برگزار شد.

سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، بخصوص شهدای اخیر حمله تروریستی حرم‌ مطهر شاه‌چراغ، اظهار داشت: جنس هنر اینگونه است که باید تمام عیار در‌جامعه حضور داشته باشد، چراکه بشر همیشه به هنر نیازمند است.

وی با بیان اینکه هنر‌، معجزه خداوند است که به بشر عنایت می‌کند، تصریح کرد: هرآنچه که در طبیعت است، هنر خلقت است و آنکسی هم که هنری خلق می‌کند، باز خودش جلوه‌ای از هنر خداست.

سردار بوعلی با اشاره به اینکه جای تأسف است که به موضوع هنر به یک کار حاشیه‌ای نگاه می‌شود، به بیان جایگاه فارس و بخصوص شهر شیراز پرداخت و ادامه داد: هر کسی در هر جایگاهی که هست باید به یاد داشته باشد که ما در این شهر و استان، میراث‌دار یک فرهنگ عظیم هستیم و به این واسطه به دلیل گذشتگان پرافتخارش، در اوج است که یک داشته این استان است و مردم این استان باید این داشته را حفظ و ارتقاء دهند؛ و این وظیفه بخصوص بر عهده هنرمندان است.

وی با بیان اینکه به دلیل همین پیشینه و داشته از کذشتگان، توقعاتی در سطح ملی ‌و حتی بین‌المللی از این شهر و استان می‌رود، تصریح کرد: باید همه همت خود را به کار گیریم تا شرمنده نسل‌های قبل و بعد نباشیم.

وی در ادامه، با تقدیر از زحمات مجید میکائیلی، به معرفی دکتر سید مصطفی موسوی پرداخت و با بیان اینکه وی حافظ کل قرآن هستند و رتبه ۵کنکور را داشتند، ادامه داد: در انتصابات اخیر سپاه فحر، به نخبگان و جوانان اعتماد کردیم و امیدواریم تایحی بهتر از قبل را شاهد باشیم.

در‌ ادامه، مجید میکائیلی مسئول سابق سازمان بسیج هنرمندان فارس گفت: در راستای استمرار گسترش فرهنگ بسیجی در عرصه‌های مختلف، بسیج هنرمندان راه‌اندازی شد، تصریح کرد: یکی از رسالت های اصلی این سازمان، تربیت هنرمندان تراز انقلاب اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه در این سازمان نگاهمان به هنر متعهد به جامعه ایرانی اسلامی است تصریح کرد: جذب هنرمندان متعهد با سازماندهی ۵هزار هنرمند متعهد در استان، نگاه تولید محور به جشنواره‌های استانی، توجه به هویت بخشی به تولیدات هنری در استان، برگزاری کنگره جهانی محمد(ص) در آینه هنر، نمایش بزرگ میدانی محشر در باب جهاد تبیین، از سلسله برن مه‌هایی است که با این اهداف در استان برگزار شد.

میکاییلی با بیان اینکه استان فارس با اشاره به پشتیبانی از سریال سووشون ساخته نرگس آبیار و تولید فیلمهایی با موضوع شهدای شاهچراغ، از فعالیت‌های دیگر این سازمان است، ادامه داد: بیس از یکصد رویداد استاین، ملی و بین‌المللی با همکاری دیگر دستگاه‌ها و ارگان‌های دیگر در هزار روز خدمت اینجانب در این سازمان در استان برگزار شد.

سوگواره بزرگ‌ شهدای شاهچراغ، تاسیس انجمن امور بانوان هنرمند فارس با شناسایی بیش از ۲هزار بانوی هنرمند، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف صنایع دستی، گردآوری کتاب چلچراغ هنر شامل زندگینامه شهدای هنرمند فارس، احزاب برنامه سال تحویل با محوریت بسیج هنرمندان در حافظیه، برگزاری کارگاه‌های مختلف با همراهی اساتید محرب، تهیه آلبوم‌موسیقی دفاع مقدس، و برگزاری بیش از ۵جشنواره توسط کانون‌های مختلف این سازمان، از جمله اقداماتی است به گفته مسئول سابق سازمان بسیج هنرمندان فارس، این سازمان در سه سال خدمت میکاییلی انجام داده است.‌

وی تاکید کرد: سازمان بسیج هنرمندان استان فارس همیشه جایگاه اول تا سوم در مباحث مختلف را کسب کرده است.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: