آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
جانشین سپاه فجر فارس خبر داد:
جانشین سپاه فجر فارس گفت: بیش از ۴هزار و ۵۰۰ عنوان برنامه‌های عمومی و ۴۵۰ برنامه شاخص و محوری در سراسر استان در مساجد و پایگاه‌های مقاومت برگزار می‌شود.
  سرهنگ هاشم‌ جمالی جانشین سپاه فجر فارس با اشاره به اهمیت موضوع بزرگداشت ایام هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: یکی از تاریخ‌های درخشان انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس با دستاوردهای بزرگی در همه عرصه‌هاست.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک بودن جنگ، یکی از دستاوردهای این دفاع مقدس را دستاوردهای نظامی عنوان کرد و افزود: توکل، توسل و خودباوری از دیگر دستاوردهای دیگر دفاع مقدس است که ما بدون اتکا به ابرقدرتهای شرق و غرب روی پای خود ایستادن و امروز از سرآمد کشورها در تامین امنیت در کشور، و‌منطقه هستیم.

جانشین سپاه فجر فارس با اشاره به اولویت برنامه‌های هفته دفاع مقدس تحلیل و تکریم شهدا و خوانواده‌های آنان، تصریح کرد: بیش از ۴هزار و ۵۰۰ عنوان برنامه‌های عمومی و ۴۵۰ برنامه شاخص و محوری در سراسر استان در مساجد و پایگاه‌های مقاومت برگزار می‌شود.

وی گفت: تحلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس همزمان در سراسر کشور با حضور بیش از ۱۰۰هزار نفر رزمنده در فارس مورد تحلیل قرار گرفته و همزمان به صورت ویدئوکنفرانس سخنرانی مقام‌ معظم رهبری را خواهیم داشت.

یادواره شهدا در اقصی نقاط استان، پیاده‌روی خانوادگی، زنگ ایثار و شهادت همزمان با بازگشایی مدارس، برپایی نمایشگاه‌های دفاع مقدس، مسابقات ورزشی، مسابقات پویش کتابخوانی، اجرای اردوهای جهادی و توجه به مناطق کمتر برخوردار، توزیع لوازم‌ التحریر جهت دانش‌آموزان‌کم‌بضاعت، از پیکر برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته دفاع مقدس است که سرهنگ جمالی از آن یاد کرد.

به گفته وی، نشست‌های روشنگری و جهاد تبیین با موضوعات دفاع مقدس، شبیه‌سازی و اجرای نمایش عملیات کربلای ۴و۵ در سه شهرستان ارسنجان، زرین‌دشت و خرمبید، همایش تحلیل از زنان تاثیرگذار در دفاع مقدس، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده سپاه فجر در دفاع مقدس است.

وی با اشاره به برگزاری دومین کنگره امیران، سرداران، و ۱۵هزار شهید استان فارس در ۴آبان ماه سال ۱۴۰۳ جاری ادامه داد: بعد از ۱۲ سال این برنامه در فارس برگزار می‌شود.

به گفته سرهنگ جمالی، برگزاری چهاردهمین برنامه ستاره‌های شهر با موضوع شهدای کربلای ۴، پویش کتابخوانی برای کتاب «من خواهر بارانم» خاطرات شهدای استان فارس، نمایشگاه اربعین حسینی واقع در ایستگاه مترو رازی، تجمع استانی جوانان کام‌دوم انقلاب در ۵مهرماه راس ساعت ۹:۳۰ در میادین اصلی شهرها از پیکر برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس است.

سید مرتضی آل‌علی رییس کنگره شهدای فارس هم در ادامه این نشست با بیان اینکه کلیه برنامه‌های هفته دفاع مقدس با محوریت شعار برگزار دومین کنگره امیران، سرداران و ۱۵هزار شهید استان فارس برگزار می‌شود، گفت: در هفته دفاع مقدس کلید "راوی‌شو"، زده می‌شود.

به‌ گفته وی، راوی‌شو، بزرگترین رویداد مسابقه‌و‌رویداد فرهنگی مذهبی در حوزه دفاع مقدس است که به عنوان پیش کنگره سرداران شهدا برگزار می‌شود.

آل‌علی با بیان اینکه ۱۲۳۷ گلزار شهدا در استان داریم که برنامه‌های دفاع مقدس میزبان برخی برنامه‌هاست، ادامه داد: کتاب «راهی که باید رفت» با موضوع بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دست‌اندرکاران کنگره‌های استان‌های مختلف به عنوان محور کنگره فارس انتخاب شده که در هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به ۲۱ کمیته در راستای برگزاری کنگره، سرکشی از خانواده‌های معظم شهدای استان یکی از این‌کمیته‌هاست، تصریح کرد: فضاسازی شهر شیراز با به‌روزرسانی تصاویر شهدا در شهر شیراز و ما استان، از دیگر فعالیت‌های کنگره است.

وی با ابراز امیدواری از فعال کردن ۲۱ کمیته شاهد تولیدات فاخر و‌ ماندگار باشیم، گفت: تولید کتاب‌های فاخر، برای مرجع شدن در تحقیقات محققان در‌خ.زه دفاع مقدس، از اصلی‌ترین فعالیت این کمیته است.

سیدرضا متولی مسئول انجمن راویان فجر فارس با یادآوری شهادت شهدای ترور حیدرعلی ملاشفیع از پیشتازان سپاه استان فارس، و شهید مهدی فیروزی شهید شاخص اطلاعات کشور توسط سازمان منافقین در شیراز، اظهار داشت: در سال جاری کتاب زندگینامه شهید فیروزی به بازار عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آبادی استکبار تا زمان زنده بودن محمدرضا پهلوی امید داشتند که مجددا سلطنت را با او در ایران احیا کنند، ادامه داد: پس از مرگ او، دشمن به حربه نظامی روی آورد و با تحریک و حمایت صدام‌حسین، جنگ نظامی به ایران آغاز شد.

اجرای بیش از ۴۵۰۰ برنامهعمومی و ۴۵۰ برنامه شاخص به مناسبت هفته دفاع مقدس در فارس/ از ر

متولی با بیان اینکه صدام همیشه در این فکر بود که آبراه مرزی با ایران را به نفع عراق تغییر دهد، با تاکید بر اینکه ارتش عراق از نظر عده و عده در آن زمان قوی‌ترین ارتش منطقه بود، افزود: در نهایت صدام مناقشات را به‌حدی رساند که از مردادماه ۵۹ درگیری‌های مرزی شروع شد و با بمباران شهرهای مرزی در ۳۱ شهریور ۵۹، رسماً زنگ جنگ میان این دو کشور نواخته شد.

مسئول انجمن راویان فجر فارس با اشاره به سازمان نظامی ایران که عملا منحله بود، گفت: اما با ورود نیروهای مردمی به خوزستان و مقاومت ۳۳روزه مردمی خرمشهر، هیمنه صدام از همان ابتدا شکسته شد.

وی با تاکید بر اینکه استان فارس یکی از استانهای پیشرو در دفاع از خاک ایران اسلامی بود، تصریح کرد: تا پایان جنگ به عنوان پشتیبانی‌کننده صحنه‌های اصلی جنگ عمل کرد و افتخارات بزرگی را رقم زد و جهاد سازندگی فارس، جزء پیشتازترین و‌موثرترین نیروهای نبرد در هشت سال جنگ تحمیلی است.

وی گفت: شکست حصر آبادان محقق نمیشد، اگر جاده‌ وحدت که نیروهای این سازمان احداث نمی‌کردند.

متولی با اشاره به ایجاد اسکله‌ها و تعریض جاده‌های دسترسی در عملیات والفجر ۸ توسط نیروهای جهاد سازندگی فارس، تاکید کرد: ۶درصد از مردم در بین سالهای ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۶ بیشتر شرکت نکردند، اما از استان فارس ۸درصد، یعنی نسبت به جمعیت، ۲درصد از کل کشور بیشتر در دفاع مقدس شرکت کردند.

وی ادامه داد: رتبه اول نیروهای مردمی و بسیج، سربازان بسیج، پرسنل کادر سپاه استان فارس، و کادر ارتش در استان فارس به ترتیب بیشترین شهدا را تقدیم میهن اسلامی کردند.

متولی تاکید کرد: همت راویان فجر در جهاد تبیین در ایام هفته دفاع مقدس رقم‌ خورده است.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: