آخرین اخبار
کد خبر: ۱۷۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۲
مسئول بسیج سازندگی استان فارس:
مسئول بسیج سازندگی استان فارس گفت: ماموریت کنونی بسیج سازندگی نخست الگوسازی کار وتلاش همچنین تولید و ایجاد اشتغال سازنده و پایدار در جامعه است.
به گزارش تنویر مسئول بسیج سازندگی استان فارس در نشستی با حضور اصحاب رسانه با بیان این مطلب که بسیج سازندگی با اهداف فرهنگی و همچنین رفع محرومیت از نقاط محروم کشور در سال های جاری توانسته است گام های خوبی بردارد گفت: ماموریت کنونی بسیج سازندگی نخست الگوسازی کار وتلاش همچنین تولید و ایجاد اشتغال سازنده و پایدار در جامعه است.

 عسکری به فعالیت های انجام شده در بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: 42 پروژه عمرانی از قبیل 10خانه بهداشت، بازسازی 2 گلزار شهدا، ایجاد یک راه روستایی، ساخت 16 مسجد و حسینه، احداث یک پل و زمین ورزشی،  10غسالخانه، یک کتابخانه، یک واحد خانه عالم در جزیره قشم و یک سوله ورزشی در جزیره هنگام، از پروژه هایی  هستند که در آستانه هفته بسیج افتتاح می شوند.

وی افزود: بسیج سازندگی استان با همکاری شرکت آب وفاضلاب استان فارس توانسته است به روستاها ی محروم استان در شهرستان های کازرون ،داراب وسروستان آبرسانی نماید.

عسکری ادامه داد: در تابستان گذشته با کمک سپاه فجر استان در زمینه آبرسانی با تانکر به شهرستان های زرین دشت ،داراب، نیریز، لار ولامرد و مناطق کم آب شیراز آبرسانی نمائید.

وی افزود: سازمان بسیج سازندگی استان فارس با نشست های متفاوتی که با بانک مهر اقتصاد و همچنین شرکت نگار نصر برگزار نمود توانسته است عرصه ای مناسب جهت پرداخت وام های اقتصاد مقاومتی به وجود آورد.

عسکری از ایجاد 10قرار گاه جهاد اقتصادی تا پایان سال جاری در سطح استان خبر داد.

وی با بیان اینکه هم اکنون 4 قرار گاه جهاد اقتصادی در شهرستان های مرودشت ،سپیدان ،فیروز آباد وشیراز برپاست گفت:سازمان بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد مقاومتی توانسته  است با ایجاد 80حوضچه پرورش ماهی، تولید 200تن ماهی برداشت و به بازار عرضه نماید.

محمد جواد عسکری همچنین از کاشت و برداشت زعفران، 190 واحد پرورش مرغ بومی که بیش از 700 تن گوشت سفید در هر دوره داشته، 2700 کلونی زنبور عسل با تولید سالانه 40تن ،راه اندازی بیش از 150مرکز تولید ورمی کمپوست با تولید 100000تن  کود سالانه ،و راه اندازی 56 واحد گلخانه ، راه اندازی بیش از 500 واحد دام سبک وسنگین ،را اندازی 10 کارگاه فراوری میوه وسبزیجات در سطح استان خبر داد.

رئيس سازمان بسيج سازندگي استان فارس در بخش دیگری از سخنانش با ارائه گزارش عملکرد 6 ماهه اول بسیج سازندگی در سال جاری گفت: بسیج سازندگی در راستای کمک به سازندگی و محرومیت زدایی بیش از 3 هزار نفر از بسیجیان و جوانان را به اردوهای جهادی دانشجویی 14 روزه اعزام نموده است. همچنین 251 نفر از متخصصین بسیجی در قالب اردوهای 3 روزه، 23 هزار و 640 نفر از بسیجیان محلات و 280 نفر از کارمندان در قالب اردوهای یک روزه به سازندگی و محرومیت زدایی از مناطق محروم پرداختند.
نام:
ایمیل:
* نظر: