آخرین اخبار
کد خبر: ۲۶۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲


شهرستان قهرمان و شهید پرور فسا که بزرگان و افتخار آفرینانی چون شهید حاج محمود ستوده ، شهید مرتضی جاویدی و شهید بدیهی را تقدیم اسلام و انقلاب نموده ا ست ، در سال 1343 شاهد میلاد کودکی از سلالة سادات نور بود . شهید جلیل ثابت قدم دوران کودکی را در فسا و در عطر افشان بهار نارنج ، پرورش یافت . وی در هفتمین بهار زندگی قدم در راه کسب علم و معرفت گذاشت و دورانی از تحصیل  را با موفقیت سپری نمود.

درسال 1359 و با شروع جنگ تحمیلی در حالی که شهید ثابت قدم در سال سوم راهنمائی مشغول به تحصیل بود همراه با اولین گروه اعزامی از فسا راهی میادین خون و حماسه گردید .

وی به عنوان یک بسیجی ساده به مصاف دشمن بعثی رفت و پس از عملیات فتح المبین و بعد از سه سال عضویت در بسیج رسماً به خیل طلایه داران مکتب ولایت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و رسماً به عضویت این نیروی خود جوش مردمی در آمد . وی به د فعات در عرصه های نبرد حضور یافت و در عملیاتهای مختلفی از جمله عملیات بیت المقدس ، رمضان ، والفجر 1و4و8 ، عملیات خیبر و کربلای  4و5 شرکت کرد .

وی مدّتی در واحد اطلاعات و عملیات به انجام وظیفه پرداخت که خاطرة رشادتهای او در شناسایی خطوط و موانع دشمن در عملیات رمضان هنوز بعد از سالها در ذهن و خاطره همرزمان او باقی مانده است . شهید ثابت قدم مدتی نیز معاونت فرماندهی گردان را عهده دار گردید . وی هنگامی که عملیات پیروزمندانه والفجر 8 آغاز گردید فرماندهی گردان سلمان را به عهده داشت و در همین سمت باقی ماند و دربیست و سوم فروردین ماه 1366 شاهد شهادت را در آغوش گرفت .

روح آرام و ملکوتی شهید ثابت قدم در بهاران سال 1366 بال در بال ملائک در آسمان بیکران شلمچه به پرواز درآمد و پیکر مطهر او چند روز بعد بر دستهای زخم آشنای مردم قدر شناس فسا تشییع و در گلزار امام زاده حسن این شهر به خاک سپرده شد .

نام:
ایمیل:
* نظر: