آخرین اخبار
کد خبر: ۲۸۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴
جانشين رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح:
سرلشكر رشيد گفت: مفاهيم جنگ هشت ساله هرگز با مفاهيم جنگ‌هاي دو قرن گذشته قابل مقايسه نيست و تا زماني كه ارتش پشتوانه‌اي همچون مردم، بسيج و سپاه دارد هرگز شكست نخواهد خورد و هميشه قدرتمند خواهد ماند.
به گزارش تنویر به نقل از پايگاه اينترنتي بسيج، سردار سرلشكر غلامعلي رشيد جانشين رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در مراسم تقدير از زحمات و فداكاريهاي امير اقبال محمدي زاده و امير بازنشسته نصرت الله معين وزيري، از فرماندهان و طراحان دفاع مقدس، كه به مناسبت روز ارتش جمهوري اسلامي ايران برگزار شد، طي سخناني اظهار داشت: تدبير حضرت امام خميني(ره) و معرفت ارتشيان در به ثمر رسيدن انقلاب اسلامي ايران بسيار موثر بود.

وي به مقايسه ارتش قبل از انقلاب و بعد از انقلاب پرداخت و بيان كرد: ارتش جمهوري اسلامي ايران به لحاظ ايمان و به دليل پشتوانه مردمي كه همراه خود دارد به مراتب قوي تر از ارتش قبل از انقلاب است و به همين دليل توانست بر دشمن متجاوز غلبه كند. ارتش ما در هشت سال دفاع مقدس توانست تحقير جنگ هاي دو قرن گذشته را جبران كند.

رشيد تصريح كرد: مفاهيم جنگ هشت ساله هرگز با مفاهيم جنگ هاي دو قرن گذشته قابل مقايسه نيست و تا زماني كه ارتش پشتوانه‌اي همچون مردم، بسيج و سپاه دارد هرگز شكست نخواهد خورد و هميشه قدرتمند خواهد ماند.

وي يادآور شد: رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح، سرلشكر بسيجي دكتر فيروزآبادي در سوم خرداد سال 1392 در سخنراني قبل از خطبه هاي نماز جمعه كه اتفاقا شرايطي خاص هم بر كشور حاكم بود و دشمنان به دنبال اختلاف افكني بين مذاهب و اقوام بودند به بيان دلاوري هاي ارتش پرداخت.

رشيد افزود: او از امير بزرگوار اقبال محمدي زاده كه اهل كردستان و از برادران اهل تسنن هستند، نام برد كه در زمان جنگ تحميلي در كنار ساير فرماندهان عالي رتبه ارتش و سپاه طراحي عمليات‌هاي بزرگ را به عهده داشت و لذا از بنده خواست كه از اين فرمانده و امير معين وزيري كه ايشان هم مانند امير محمدي زاده هم اهل كردستان و هم از برادران اهل تسنن هستند، تقدير شود.

جانشين رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: همه فرماندهان دوران دفاع مقدس مي دانند كه اين دو بزرگوار از طراحان خوش فكر ارتش بودند كه نقش مهمي در عمليات هاي رزمندگان اسلام داشتند و با حضور تمام قد سپاه و ارتش و نيروهاي مردمي و زحمت همين عزيزان، سال دوم جنگ نقطه نوراني و قوت ما در هشت سال دفاع مقدس شد و خداوند آن همه فتح و پيروزي را نصيب رزمندگان ايران اسلامي كرد.

جانشين رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح خاطرنشان كرد: ما بايد بتوانيم دفاع مناسبي از رزمندگان و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس داشته باشيم كه دفاع مناسب نيازمند چند اقدام اساسي است از جمله مقابله با تحريف دفاع مقدس، اجتناب از مناقشه بين ارتش و سپاه و ايجاد شرايط لازم براي نقد و گفت و گو.

وي همچنين اظهار داشت: همه ما بايد از ورود به مباحث مناقشه انگيز اجتناب كنيم، به دليل همين مناقشه هاي بين نيروها در جنگ، عملا مباحث در سطح تاكتيكي و عملياتي باقي مانده و به دليل غلبه گفتمان سياسي – تبليغاتي بخش مهمي از ظرفيت هاي جنگ در سطح راهبردي باقي مانده است.

در ادامه اين مراسم سردار بهمن كارگر رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس در سخنان كوتاهي ضمن گراميداشت روز ارتش جمهوري اسلامي ايران از جانفشاني همه رزمندگان به ويژه امير اقبال محمدي زاده و امير معين وزيري گزارشي از ديدار دست اندركاران راهيان نور با مقام معظم فرماندهي كل قوا ارائه كرد.

وي با اشاره به نقش ارتش، سپاه، نيروهاي انتظامي، بسيج و سازمانهاي دولتي در رونق راهيان نور، اظهار داشت: مقام معظم رهبري در جلوگيري از فراموش شدن حماسه دفاع مقدس و تحريف آن رهنمودهايي ارائه دادند كه نشان از توجه ويژه معظم له به دفاع مقدس و فرهنگ ارزشمند آن است.

كارگر خاطرنشان كرد: رهبر معظم انقلاب معتقدند پرداختن به راهيان نور يكي از راه‌هاي فراموش نشدن دفاع مقدس است.

انتهاي پيام/
نام:
ایمیل:
* نظر: