آخرین اخبار
کد خبر: ۲۸۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
مدیر خواهران بسیج دانشجویی فارس:
زارع پور گفت:اگر زنان جامعه اسلامی اقتدا به فرهنگ فاطمی را در سرلوحه امور زندگی خویش قرار دهند ، موثرترین گام به سوی جامعه ایده آل اسلامی برداشته شده است.

به گزارش تنویر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانشجویی فارس مریم زارع پور با اشاره به سالروز میلاد حضرت فاطمه(س) کرد: باید توجه داشت که هستی حضرت صدیقه طاهره(س) اعم از ولادت، زندگی، شهادت و حتی یاد آن حضرت در طول زمان های مختلف الگویی است همه جانبه برای زنان و مردان که در این میان ، سهم زنان از این گوهر بی بدیل افزون تر است.

وی با بیان اینکه زندگی پر برکت حضرت فاطمه بخصوص برای زنان مسلمان همچون خورشیدی نورافشانی می کند؛ تاکید کرد: زندگی کوتاه وپر ثمر آن حضرت الگوی تمام عیاری در همه ی ابعاد زندگی زن مسلمان می باشد.

زارع پور گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) نه تنها در بُعد فردی وخانوادگی نمونه کاملی برای تأسی واقتدا به شمار می رود بلکه در ابعاد سیاسی،اجتماعی واثبات تأثیر وجودی شخصیت زن در جامعه نیز نقش مهم واساسی داشته وشاخص والگوی بی نظیر وجهان شمولی برای زنان جهان به شمار می روند.

مدیر خواهران بسیج دانشجویی فارس افزود: در جامعه امروز که نظام سرمایه داری غرب با تهاجم فرهنگی خود سعی دارد الگویی مبتذل و غیرانسانی برای زنان و دختران مسلمان ارائه کند مسلما پرداختن به ابعاد گوناگون شخصیتی آن حضرت می تواند الگوی عملی مناسبی برای جامعه شیعی باشد و آن ها را از تمامی الگو های پوشالی که این روزها برای زنان مطرح می شود بی نیاز سازد .

وی با تاکید بر اینکه یکی از ویژگی های مهم و بارز حضرت صدیقه طاهره(س) ولایت پذیری محض و توأم با بصیرت تا سرحد جانبازی و شهادت بود؛ اظهار کرد: بخش مهمی از رسالت فرهنگی ایران اسلامی ما بر دوش زنان این جامعه است که بی شک اگر زنان جامعه اسلامی اقتدا به فرهنگ فاطمی را در سرلوحه امور زندگی خویش قرار دهند ، موثرترین گام در حرکت به سوی جامعه ایده آل اسلامی برداشته شده است.

زارع پور ادامه داد: ایام میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، فرصت مغتنمی است تا با بررسی همه جانبه زندگی ایشان، ضمن بازشناسی سبک زندگی اعلای خاندان نبوت در ابعاد مختلف زندگی اعم از فردی و اجتماعی، باردیگر نقش زن مسلمان شیعه را به رخ جهانیان کشانده و نسبت به رفع عقب افتادگی های خود که ناشی از غفلت از سیره معصومین(ع) وفاصله گرفتن از مسیر اصلی ولایت بوده است ، همت گماریم.

نام:
ایمیل:
* نظر: