آخرین اخبار
کد خبر: ۳۰۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶
همزمان با اوج گیری مبارزات ضد رژیم ستمشاهی به همراه سایردوستان خودشروع به فعالیت کردند و در تمام راهپیمایی ها شرکت داشت و در 22 بهمن نقش بسیار زیادی در سقوط شهربانی شیراز داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی 14600 شهید استان فارس، شهید مجید علیاری فرزند  حبیب در تاریخ 1339 در شیراز متولد شد.از همان سن کم  و قبل از انقلاب اسلامی جذب فعالیت های مذهبی حسینیه و تکیه مذهبی سید ذالفقار شد.در حوالی سالهای 55-56 که جلسات مذهبی در مسجد حجة بن الحسن(عج)  راه اندازی شد، با تعدادی از دوستانش وارد این جلسات شدند و در سنین نوجوانی مشغول تکمیل اندوخته ها  ی مذهبی ودینی شدند.

همزمان با اوج گیری مبارزات ضد رژیم ستمشاهی به همراه سایردوستان خودشروع به فعالیت کردند و در تمام راهپیمایی ها شرکت داشت و در 22 بهمن نقش بسیار زیادی در سقوط شهربانی شیراز داشت.

بعد از پیروزی انقلاب  اسلامی دست از مبارزه و فعالیت بر نداشت. تا اینکه همزمان با دستور حضرت امام (ره) مبنی بر تاسیس سپاه با وجود یکه در سن نوجوانی قرار داشت، جزو اولین جوانان انقلابی بود که جذب سپاه شد و از موسسین اولیه شیراز بود. بعلت شهامت و چابک بودن در واحد اطلاعات سپاه شروع به فعالیت کرد. در این راستا و هنگامیکه سازمان مجاهدین با اقدامات مسلحانه سعی در ایجاد ناامنی و بهم زدن نظم اجتماعی و طبعا ترور جمع زیادی از سپاهیان و مومنین داشتند، نقش به سزایی در شناسایی هواداران آن سازمان داشت و در عملیات های متعددی که بعضا هم منجر به هلاکت برخی از آنها شد، شرکت داشت. بطوریکه هویت آن شهید مورد شناسایی سازمان مجاهدین خلق قرار گرفت . از این رو تصمیم قطعی به ترور وی گرفتند و شهادت او را به عنوان یکی از اهداف سازمانی خود در دستور کار قراردادند و به گروههای ترور خود در شیراز ابلاغ کردند.
لذا چندین مرتبه مورد ترور واقع شد لیکن با توجه به جرأت و صبوری خود از نقشه های شومشان فرار کرد و جان سالم به در برد. تا این که در حوالی تیر ماه سال 1360 در حالیکه با لباس سبز پاسداری در حال عزیمت به مسجد حجة بن الحسن(عج) جهت اقامه نماز مغرب و عشا بود، مورد سؤ قصد قرار گرفت و تیر به کتف چپ وی اصابت کرد. اما بحمد اله از این نقشه شوم هم جان سالم به در برد.
بعد از بهبودی در حالی که رابطه بسیار نزدیکی با شهید اکبر دوستداری داشت، چون حضرت امام ره دستور اعزام جوانان به جبهه های جنگ علیه دشمن متجاوز بعثی را دادند، هردوتصمیم گرفتند که به جبهه های جنگ بروند.اما شهید اکبر دوستداری بعلت سن و سال پایین موفق به اعزام جبهه نشد. اما شهید علیاری با عضویت در سپاه به جبهه اعزام شد.
در مدت حضوردر جنگ و رشادتهای زیادی از خود به جای گذاشت. تا این که طراحی عملیات طریق القدس جهت فتح بستان  صورت گرفت و در این  عملیات و در تاریخ 9/9/60 به آرزوی دیرینه خویش رسید.
خاطرات فوق دست نوشته ای از لطف اله شیبانی متولد 1349در شیراز است که از دوستان و هم محله ای شهید بوده اند.
/
نام:
ایمیل:
* نظر: