آخرین اخبار
کد خبر: ۳۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۶
حجت الاسلام سعیدی گفت: در انقلاب اسلامی برخی همراه امام خمینی(ره) بودند ولی در یك دوراهی 180 درجه تغییر مسیر دادند.

حجت الاسلام والمسلمین \'علی سعیدی\' روز سه شنبه مصادف با روز عاشورا در هیات عاشقان ثارالله سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان ادامه داد: در طرف مقابل سپاهیان یزید پست ترین جلوه انسان را از خود نشان دادند.

وی با بیان اینكه كرامت انسانی منحصر به فردترین ویژگی انسان است گفت: هیچ موجودی نتوانسته است بار این امانت را به دوش كشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: مقام خلیفه الهی، ظرفیت بالای دانش پذیری انسان، مسجود ملائك بودن و تحمل بار امانت الهی از مهمترین جلوه های كرامت انسانی است.

وی گفت: انسان می تواند از سویی بالاتر از ملائك قرار گیرد و از سویی پست تر از حیوان باشد.

حجت الاسلام سعیدی اظهار داشت: چند بعدی بودن انسان در برابر تك بعدی بودن ملك، نبود دو راهی در تصمیم گیریهای ملك بر خلاف انسان، تكامل تدریجی انسان در برابر تكامل دفعی ملك و وجود امكان تخلف از دستورات الهی در وجود انسان از مهمترین مبانی كرامت انسانی است.

وی با بیان اینكه انسان می تواند خود را مجازات كند ادامه داد: تكامل انسان اكتسابی است در حالی كه تكامل ملائك اینگونه نیست و از همین رو انسان می تواند در مسیر تكاملی خود یك راه را برگزیند.

او به توبه برخی از یاران سپاه كوفه و قرار گرفتن در بین یاران امام حسین(ع) اشاره و بیان كرد: همانطور كه برخی جزو یاران امام حسین(ع) شدند برخی نیز از این حلقه خارج شدند.

حجت الاسلام سعیدی تصریح كرد: در انقلاب اسلامی هم برخی همراه امام خمینی(ره) بودند ولی در یك دوراهی 180 درجه تغییر مسیر دادند.

نام:
ایمیل:
* نظر: