آخرین اخبار
کد خبر: ۴۰۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۳
آیت الله ایمانی در همایش سفینة النجاة:
نماینده ولی فقیه در فارس گفت: عزای امام حسین(ع) باید نماد وحدت باشد عزاداری های جمعی داشته باشیم این شعائر را به بزرگی برگزار و منعکس کنیم چرا که هرچه بزرگتر باشد اثر آن هم بیشتر است.
به گزارش تنویر، آیت الله ایمانی صبح امروز در همایش مسئولین و مداحان استان فارس اظهار داشت: عظمت حادثه کربلا و جریان عاشورا و شهادت امام حسین (ع) در میان حوادث جهان یک استثنا و از همه حوادث عظیم تر است.

نماینده ی ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه طبیعتا بزرگترین حادثه نتایج آن هم باید بزرگترین آثار باشد گفت: خود حادثه وقتی برترین باشد پیامد های آن هم برترین است. از طرفی باید گفت تمام حرکت هایی که از عصر عاشورا تا به امروز و از امروز تا روز قیامت اتفاق می افتد متاثر از شهادت امام حسین(ع) است.

وی تصریح کرد: همه برکت هایی که جامعه بشری دارد به برکت نام امام حسین(ع) است و این حادثه اختصاص به مسلمانان ندارد.
عزاداری امام حسین(ع) باید نماد وحدت باشد/ شعائر دینی را به بزرگی منعکس کنیم

 امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه هرچیزی در جهان موثر واقع شد بدل آن هم فراوان می شود گفت:عزای امام حسین(ع) آنچنان تاثیری گذاشته است که حتی ادیان غیر اسلامی به برکتش رشد پیدا کردند و طبیعتا در چنین فضایی دست هایی به کار می افتد تا محتوای شایسته و سازنده فرهنگ حسینی را از جامعه ما بگیرند. متوکل و خلفای جور و در تاریخ معاصر رضاخان می خواستند تا نام اباعبدلله حسین(ع) را بردارند نشد و نتوانستند.

آیت الله ایمانی با بیان این نکته که امروز دشمنان مسائل انحرافی و شبهات را در ماهواره مطرح می کنند و با تمام قدرت به دنبال تفرقه هستند گفت: در خیابان های لندن دفاتری برای شبکه های ماهواره ای شیعه های افراطی و سنی های افراطی وجود دارد که در شبکه هایشان به هم توهین می کنند و از طرفی این توهین ها باعث می شود گروه دیگری به این بهانه مردم مظلوم را قتل عام کنند. و به گفته ی برخی از تحلیلگران این شرایط امروز برای دشمنان گنج است.

نماینده ولی فقیه در فارس امام حسین را نماد وحدت امت اسلامی دانست و افزود: عزای امام حسین(ع) باید نماد وحدت باشد. عزاداری های جمعی داشته باشیم. این شعائر را به بزرگی برگزار و منعکس کنیم چرا که هرچه بزرگتر باشد اثر آن هم بیشتر است.

آیت الله اسد الله ایمانی خطاب به خادمان و مداحان عزاداری امام حسین(ع) گفت: در این دستگاه چیزی گم نمی شود حساب و کتاب خیلی دقیق است کوچکترین خدمت ثبت می شود و نتیجه آن در دنیا و آخرت عایدمان می شو. چقدر در طول تاریخ از برکت امام حسین افراد از گناه و خرابی نجات پیدا کردند.امام حسین برای خدا قدم برداشت شما هم برای خدا به امام حسین نزدیک شوید و با اخلاص کار کنید.

انتهای پیام/224224
نام:
ایمیل:
* نظر: