آخرین اخبار
کد خبر: ۵۰۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۸
امام جمعه جهرم :
آیت الله دژکام با اشاره به الگو بودن نظام اسلامی برای بسیاری از کشورها عنوان کرد: باید تلاش کرد و نسل آینده را نسبت به آرمان ها و اهداف آگاه کرد تا جلو خطرها گرفته شود.
به گزارش تنویر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه جهرم، همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر، آئین رونمایی از دو اثر " سردار پا برهنه جنگ" و " فیلمبردار بهشت" حاوی خاطرات سردار شهید حاج علی اکبر رحمانیان و سردار شهید عبدالرضا مصلی نژاد، در تالار علامه امینی به همت  قسمت فرهنگی اجتماعی سپاه و بسیجیان پایگاه مقاومت حجه الاسلام شفیعی(ره) جهرم، برگزار شد.

آیت الله دژکام در آئین رونمایی از دو کتاب دفاع مقدس، با اشاره به سخن رهبری انقلاب مبنی بر اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، اظهار کرد: امام صادق (ع) در حدیثی از جمله کارهای سخت را ذکر عنوان کرد و منظور از آن را در رویارویی با گناهان و راضی نبودن خدا از ارتکاب آن دانست و هر گاه کارنیکی پیش پایت می آید بگویی خدا از من خواسته و انجام بدهی.

وی مصداق این حدیث را در زندگی امروز و اینکه چنانچه بخواهیم کاری را انجام بدهیم بیاندیشیم که اگر شهدا بودند چه کاری انجام می دادند، افزود: یاد شهدا این است که فرهنگ، هدف و آرمان آنها در جامعه ادامه پیدا کند.

امام جمعه جهرم بازنشستگی زحمت کشیده های انقلاب و جنگ از امور اجتماعی و اجرایی را خطر امروز جامعه دانست و بیان کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا کار آسانی نیست و نسل جدید باید تعهد خود را نسبت به اسلام، زحمات شهدا و اهداف نظام نشان دهد وگرنه هرچه آنها زحمت کشیدند نتیجه اش را در زندگی دنیایی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه قصد ما گسترش اسلام در دنیا است و باید تلاش شود تا نسل بعدی پای حرف قبلی ها بایستند، خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر، بزرگترها نباید این وظیفه را زمین بگذارند.

امام جمعه جهرم با تاکید به لزوم آگاه سازی جوانان با ایثارگری و اخلاص شهدا و گذشتگان به ایستادن آنها بر زنده نگه داشتن این بزرگمردی ها اشاره کرد و گفت: برای ادامه و تداوم اسلام  نباید نسبت به مسائل اجتماعی بی تفاوت بود.

وی با اشاره به الگو بودن نظام اسلامی برای بسیاری از کشورها عنوان کرد: باید تلاش کرد و نسل آینده را نسبت به آرمان ها و اهداف آگاه کرد تا جلو خطرها گرفته شود.

امام جمعه جهرم ضمن تقدیر از رحمانیان و فصاحت نویسندگان کتاب های "سردار پا برهنه جنگ" و "فیلمبردار بهشت" اظهار کرد: جمع آوری تصاویر شهدا در کتاب صورت شهدای جهرم نیز از افتخارات حاج مجید رحمانیان بوده و تدوین کتاب سیرت شهدا نیز توسط وی در حال انجام است.

عبدالمجید رحمانیان، نویسنده کتاب "سردار پابرهنه جنگ" نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: کتاب انقلاب اسلامی جهرم در دست نگارش است.

وی با بیان اینکه نوشتن از سردار شهید خلیل مطهرنیا بسیار دشوار است، بیان کرد: هر وقت به سراغ نوشتن خاطرات این شهید رفتم مرا به شهید ایل و حاج علی اکبر رحمانیان ارجاع داد.

این نویسنده دفاع مقدس با اشاره به تدوین کتاب ساکنان بهشت (سیرت شهدای جهرم)، تصریح کرد: فیلمنامه همگام بیداری نیز تدوین شده و محور آن آیت الله مجاهد سید عبدالحسین نجفی لاری جهرمی است که مرحله نهایی آن را طی می کند تا یادی از آن مجاهد و رهبر مشروطه خواهان جنوب شود.

علی مصلی نژاد فرزند شهید عبدالرضا مصلی نژاد نیز در این مراسم گفت: در بیانات شهدا خط و مشی و مسیر ما شخص است.

وی با بیان اینکه رهبری انقلاب مرتباً تکرار می کنند که هر آنچه می خواهید از شهدا بخواهید، بیان کرد: امیدداریم رهرو واقعی شهدا باشیم و نه در شعار بلکه در عمل به خوبی مسیر آنها را ادامه دهیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به سخنان امام جمعه جهرم گفت: ایشان به درستی خط و مشی ها را بیان کردند و ما نیز باید با بهره گیری از این خط و مشی آن را در زندگی خود اعمال کنیم.

سرهنگ شادمند، فرمانده سپاه ناحیه جهرم نیز که سخنران ابتدای این مراسم بود سخنان خود را در چند بخش انقلاب اسلامی در جهرم، قرائت دست نوشته سردار غیب پرور فرمانده سپاه فجر استان فارس در رابطه با سردار شهید علی اکبر رحمانیان و دستنوشته سردار یداللهی در ارتباط با شهید عبدالرضا مصلی نژاد ایراد کرد.

پخش کلیپ و مستند شهید علی اکبر رحمانیان و عبدالرضا مصلی نژاد و رونمایی از کتاب های "سردار پا برهنه جنگ" نوشته عبدالمجید رحمانیان و "فیلمبردار بهشت" نوشته مهدی فصاحت از برنامه های این مراسم بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: