آخرین اخبار
کد خبر: ۵۸۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
امام جمعه موقت شیراز در محفل قرآنی سپاه فجر:
حجت الاسلام مرادی گفت: پس از شناخت عظمت ماه مبارک رمضان، چهار وظیفه داریم خودشناسی، خودیابی، خودسازی و نیروهای مسلح یک وظیفه مهم دیگر هم دارند و آن دشمن شناسی است چون دشمن یکی از موانع پیشرفت ماست.

به گزارش تنویر، همزمان با فرارسیدن ماه رمضان و در اولین پنجشنبه این ماه مبارک، محفل انس با قرآن کریم با حضور سردار گزنی، حجت الاسلام حاجی زاده نماینده ولی فقیه در سپاه فجر، پاسداران و پایوران سپاه فجر فارس در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) شیراز و با سخنرانی حجت الاسلام مرادی امام جمعه موقت شیراز برگزار گردید.

وظیفه مهم نیروهای مسلح، دشمن شناسی است

در ابتدای این مراسم که با حضور گسترده پاسداران و پایوران سپاه فجر همراه بود، آیاتی از کلام الله مجید توسط قاریان بسیجی قرائت شد.

وظیفه مهم نیروهای مسلح، دشمن شناسی است

حجت الاسلام مرادی امام جمعه موقت شیراز در این مراسم با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: خداوند کمال مطلق است، از هر چیزی یک نماد و الگو قرار داده است، از میان همه مخلوقات بهشت را انتخاب کرده، از میان همه خانه ها، خانه کعبه را انتخاب کرده، از میان تمام کتب، قرآن را انتخاب کرده، از میان تمام ادیان، اسلام را انتخاب کرده، از میان همه انبیا به عنوان اشرف و خاتم، پیامبر اعظم (ص) را انتخاب کرده و از میان همه ماه ها هم ماه رمضان را انتخاب کرده است؛ دوازده ماه قمری داریم اما تنها نام ماه رمضان در قرآن آمده است، این دلیل بر عظمت و جایگاه ماه رمضان است. در روایت هم داریم ماه رمضان، سَرور تمام ماه هاست؛ خداوند از میان همه عبادات روزه را انتخاب کرده و از میان همه شب ها هم شب قدر را انتخاب کرده است.

وظیفه مهم نیروهای مسلح، دشمن شناسی است

امام جمعه موقت شیراز در ادامه صحبت هایش با ذکر احادیثی پیرامون عظمت ماه مبارک رمضان گفت: این ماه مبارک را باید قدر بدانیم، اگر این فرصت الهی را از دست بدهیم دچار پشیمانی می شویم. پس از شناخت عظمت این ماه مبارک، چهار وظیفه داریم خودشناسی، خودیابی، خودسازی و نیروهای مسلح یک وظیفه مهم دیگر هم دارند و آن دشمن شناسی است چون دشمن یکی از موانع پیشرفت ماست.

وظیفه مهم نیروهای مسلح، دشمن شناسی است

حجت الاسلام مرادی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: رسالت دیگری در ماه مبارک رمضان داریم و آن این است که باید بدانیم هدف از این محفل قرآنی چیست، هر چیزی بهاری دارد، بهار قرآن هم ماه رمضان است. مهم ترین وظیفه ما در برابر قرآن، شناخت وجود حقیقی قرآن است که باید دنبال آن برویم. مسئله مهم همین وجود حقیقی قرآن است، باید همانند پیامبر اعظم (ص) قرآن را در زندگی خودمان پیاده بکنیم، رفتار ما، زبان ما، گفتار ما، فرهنگ ما و اعتقاد ما باید قرآنی باشد.

امام جمعه موقت شیراز اضافه کرد: اگر سعادت و عاقبت به خیری می خواهید، اگر زندگی آبرومندانه می خواهید و اگر می خواهید در روز قیامت نجات پیدا کنید، به سراغ آموزش و تدریس قرآن بروید، این کلام خداست.

وظیفه مهم نیروهای مسلح، دشمن شناسی است

سرهنگ شفیعی معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر فارس در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: محفل قرآنی پاسداران و پایوران سپاه فجر فارس، پنجشنبه های ماه مبارک رمضان در حرم های مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) و حضرت سید علاالدین حسین (ع) شیراز برگزار خواهد شد.

شرح تصویری این مراسم را اینجا ببینید.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: