آخرین اخبار
کد خبر: ۶۰۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس:
قزل سفلی گفت: دانشجوی بسیجی باید با داشتن نگاه تربیتی و تکلیفی و با غلبه عقلانیت بر احساسات به وظایف انقلابی خود عمل کند چرا که عمل انقلابی با عمل احساسی فرق دارد.
به گزارش تنویر، اسماعیل قزل سفلی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس در دیدار با رئیس دانشگاه صنعتی شیراز که در راستای طرح مسیر همدلی صورت گرفت ضمن معارفه مسئول جدید بسیج دانشجویی این دانشگاه گفت: بسیج دانشجویی در خدمت مجموعه دانشگاه بوده و آمادگی دارد با ظرفیت های خود در جهت تعالی هرچه بهتر دانشگاه گام بردارد.

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی این افتخار را دارد که به فرمان امام راحل تشکیل شده است گفت: شناسایی، جذب، آموزش، بکارگیری نیروهای جوان و انقلابی در قالب شبکه اجتماعی و فراگیر به نام بسیج از رسالت های ما در بسیج دانشجویی است.

قزل سفلی، از بسیج دانشجویی به عنوان بزرگترین و فراگیرترین تشکل ها در مجموعه دانشگاه ها نام برد و اضافه کرد: کمک به تربیت نیروی متعهد و متخصص برای نظام جمهوری اسلامی و نقش آفرینی در حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، انتظارات رهبر معظم انقلاب از بسیج دانشجویی است.

وی با اشاره به ویژگی های بسیج دانشجویی در دانشگاه گفت: دانشجوی بسیجی باید با داشتن نگاه تربیتی و تکلیفی و با غلبه عقلانیت بر احساسات به وظایف انقلابی خود عمل کند چرا که عمل انقلابی با عمل احساسی فرق دارد.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه بسیج دانشجویی متعلق به جریان و گروه خاصی نیست و به همه تعلق دارد اضافه کرد: دانشجویان بسیجی باید ضمن کمک به مسئولان دانشگاه،  با آن ها نیز تعامل داشته و به عنوان راهگشای متین و منطقی برای مسئولان دانشگاهی باشد.

قزل سفلی با بیان اینکه ماهیت بسیج، کمک به نظام است، بر رعایت اخلاق و ادب و پرهیز از بی منطقی و بی ادبی تاکید کرد و گفت: نقد باید ویژگی عالمانه، دلسوزانه و عادلانه بودن را داشته باشد چرا که اخلاق مداری ویژگی بسیج دانشجویی است.

وی حفظ استقلال فکری و داشتن استدلال محکم و منطقی یکی از ویژگی های بسیج دانشجویی برشمرد و تصریح کرد: مطالبه گری جزئی از ذات دانشجو بوده این به معنای تخریب و مانع کار خوب نیست، دانشجویان بسیجی باید طوری عمل کنند که به یک الگو تبدیل شوند و به رشد فرهنگی و علمی دانشگاه کمک کنند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه کار سیاسی کردن در دانشگاه و سیاسی بودن دانشگاه مغایرتی با فضای باز آزاداندیشی و کرسی آزاداندیشی ندارد و به معنای سیاسی بازی و حزب بازی نیست خاطرنشان کرد: مجموعه بسیج دانشجویی رقیب جریان و تشکلی نبوده اما فتنه جزء خطوط قرمز بسیج دانشجویی است.

قزل سفلی با تاکید بر ایجاد فضای باز برای سلیقه های سیاسی در دانشگاه بیان داشت: هدف ما نیز کمک به رشد دانشگاه اسلامی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی شیراز از جایگاه ویژه ای برخوردار است، بر نگاه ویژه به آن تاکید و گفت: بسیج دانشجویی می تواند ظرفیت خوبی برای اداره هرچه بهتر مجموعه دانشگاهی  باشد.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس در حاشیه این دیدار به خبرنگار تنویر گفت: امسال در راستای مسیر همدلی که رهبر معظم انقلاب فرمودند، با بیش از 110 نفر از روسای دانشگاه های استان در قالب جلسات انس و همدلی ملاقات داشته ایم که نتایج خوبی نیز داشته باشد.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: