آخرین اخبار
کد خبر: ۶۱۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹
فرمانده سپاه فجر فارس در دیدار با استاندار فارس:
فرمانده سپاه فجر گفت: هر نگرش، تفکر و گرایش سیاسی در کشور و استان تا زمانی که به اصول و خطوط قرمز نظام و انقلاب خدشه وارد نکند قابل احترام و تحمل است.
به گزارش تنویر، سردار غلامحسین غیب‌پرور در دیدار برخی مدیران سپاه فجر استان با استاندار فارس اظهار داشت: تک صدایی در نظام سیاسی کشور امکان‌پذیر نیست و ما به دنبال آن نیستیم و احترام به گرایش‌ها و تفکرهای سیاسی در کشور مورد تأیید مقام معظم رهبری است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس در این دیدار به استاندار فارس گفت: نیت اصلی سپاه کمک به مردم و دولت است لذا استانداری فارس می‌تواند روی همکاری و تعامل با سپاه در استان حساب کند زیرا سپاه از هر گامی به نفع مردم کوتاهی نمی‌کند و عدم همکاری را گناه می‌داند.

سردار غیب‌پرور افزود: هر نگرش، تفکر و گرایش سیاسی در کشور و استان تا زمانی که به اصول و خطوط قرمز نظام و انقلاب خدشه وارد نکند قابل احترام و تحمل است.

وی تصریح کرد: نباید منافع ملی و استانی درگیر مسائل سیاسی شود و افراد دلسوز انقلاب با هرتفکری باید در جهت خدمت و منافع مردم و کشور حرکت کنند.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با تأکید بر اینکه نباید فضای تقابل و تنش در استان وجود داشته باشد اما متأسفانه برخی افراد بی‌خردانه به ایجاد این فضا دامن می‌زنند خاطرنشان کرد: مدیریت ارشد استان باید مراقب تندروهای سیاسی در استان باشد زیرا آنها دلسوز استان نیستند.

سردار غیب‌پرور بیان کرد: در پایان امسال دو انتخابات مهم در کشور داریم که برگزاری موفق این رخدادها نیازمند همکاری، تعامل و وحدت رویه است که این مهم باید مد نظر همه باشد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه سپاه در حوزه‌های سازندگی، اقتصاد مقاومتی، اردوهای جهادی، فرهنگی و سیاسی در کنار مدیریت ارشد استان است اظهار داشت: حریم ما خطوط قرمز انقلاب و نظام است که در راه پاسداری از نظام اسلامی دانش‌آموخته شهدا، امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری هستیم.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه هم‌اکنون یک میلیون و 700 هزار نفر از مردم استان فارس عضو بسیج هستند گفت: در حال حاضر 73 رده از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، 37 ناحیه مقاومت، 470 حوزه مقاومت و 4 هزار و 700 پایگاه مقاومت در استان فارس فعال است.

سردار غیب‌پرور افزود: سپاه فجر استان فارس از نیروی هوافضا، دریایی، زمینی و مؤسسات سازندگی از جمله قرارگاه خاتم‌الانبیاء برخوردار است و سپاه استان فارس گسترده‌ترین شبکه سپاه استانی کشور است.

وی با بیان اینکه مأموریت‌های اصلی سپاه در چند محور کلی از جمله سازندگی و کمک به دولت است بیان کرد: هم‌اکنون پنج مؤسسه سازندگی فجر، عمران قائم، شرکت نیرگستر و سپاه نیر با شش هزار نفر نیرو در موضوعات مختلف راه و ابنیه، راه‌آهن، سد و نیروگاه، خطوط انتقال، انرژی، نفت و معدن، پتروشیمی و صنعت فعال است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس عنوان کرد: اعتبار ریالی پروژه‌های این مؤسسات در استان افزون بر هفت هزار و 100 میلیارد تومان و مطالبات بخش سازندگی سپاه استان فارس از دولت 980 میلیارد تومان است.

سردار غیب‌پرور با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های قرارگاه سازندگی سپاه، محرومیت‌زدایی است تصریح کرد: مؤسسات سازندگی سپاه در استان مأموریت‌های آب‌رسانی، جاده روستایی، کمک به مردم به ویژه در خانه‌سازی و خشکسالی است که فعالیت‌هایی در این زمینه در استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه قرارگاه مسکن تحت پوشش قرارگاه سازندگی سپاه در استان فارس فعال است گفت: در حال حاضر پنج هزار و 400 خانه با شبکه مهندسی قوی، محکم‌، زیبا و ارزان قیمت توسط این قرارگاه در استان درحال ساخت است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یکی از مطالبه‌های جدی مقام معظم رهبری است اظهار داشت: استان فارس نخستین قرارگاه اقتصاد مقاومتی کشور را راه‌اندازی کرد و سال گذشته فعالیت‌هایی در چهار هزار نقطه در استان انجام شد.

سردار غیب‌پرور افزود: در سال گذشته و امسال بیش از ده هزار فرصت شغلی با اعتبار بیش از 100 میلیارد تومان در بخش اقتصاد مقاومتی استان فارس ایجاد شد.

وی با ابراز تأسف از اینکه هم‌اکنون وضعیت آب، صنعت، کشاورزی، خشکسالی و نرخ بیکاری در استان فارس مناسب نیست بیان کرد: برطرف شدن این مشکلات نیازمند همت جمعی به دور از نگاه‌های سیاسی است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با اشاره به مسائل فرهنگی در استان فارس وضعیت دستگاه‌های فرهنگی و توانمندی‌های استان در بخش فرهنگی را مناسب خواند و عنوان کرد: عمده مشکلات ما در این بخش در استان به دلیل عدم وجود هم‌افزایی و عدم ترسیم و حرکت در یک خط مشخص است.

سردار غیب‌پرور تصریح کرد: استان فارس استانی غنی در بخش دینی و تمدنی است اما متأسفانه گاهی تعبیر از فرهنگ به معنای آوردن چهار مطرب در استان فارس است که این تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری حق مردم استان در مسائل فرهنگی نیست.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 73 هزار نفر از مردم استان از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس و راهیان نور دیدن کردند که این مهم یک سرمایه معنوی ارزشمند برای استان است خاطرنشان کرد: استان فارس 15 هزار شهید به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرده است که امیدواریم مدیریت ارشد استان بازدید و دیدار از خانوانده شهدا را در دستور کار خود قرار دهد.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: