آخرین اخبار
کد خبر: ۵۷۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
معاون هماهنگ کننده سپاه فجر:
سرهنگ کوشکی گفت: نگاه کنید و ببینید انقلاب اسلامی در دهه چهارم چه مدل انسان هایی می خواهد، شرایط الان با شرایط زمان دفاع مقدس فرق می کند.

به گزارش تنویر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه گراش، سرهنگ کوشکی، معاون هماهنگ کننده سپاه فجر در جمع بسیجیان و مربیان صالحین گفت: بسیجیان عزیز و مربیان صالحین این کار شما یک کار اثر گذار می باشد و قطعا یک رحمت الهی است. رحمت الهی هر چند اندک باشد باز هم رحمت است و قابل شکر می باشد. کار شما برادران و خواهران در مقام مربی صالحین کار سختی است، شما می خواهید فطرت انسان ها را زنده کنید. امروز، دشمن از طریق ماهواره، به جوانان، نوجوانان و خانواده ها حمله فرهنگی کرده است و می خواهد اعتقادات دینی را از ما بگیرد، بدانید همین انقلاب اسلامی است که فطرت های خوابیده را بیدار کرده و آن ها را سر خط کرده و بیدار نگه داشته است.

مربیان صالحین سرباز تراز انقلاب اسلامی  تربیت کنند

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر در ادامه صحبت هایش گفت: همان طور که خداوند متعال در قرآن کریم می فرمایند، باید در این فضا مقاومت کرد و محکم بود تا بتوان در برابر همه ناملایمات ایستادگی کرد. در فضای امروز با شبهات بسیار زیادی روبرو می باشیم، شبهات اخلاقی، اعتقادی، سیاسی، اقتصادی و هزاران مسئه دیگر که جوانان ما روزانه با آن ها سروکار دارند. مربی صالحین کسی است که اینقدر خودش را مجهز و آماده کرده است که بتواند به خوبی شبهات را پاسخ دهد. پاسخ مربی صالحین باید یک پاسخ منطقی باشد. برای مثال در قضیه ماهواره با ورود شما مربیان صالحین و تلاش شما، قبیح بودن استفاده از ماهواره در بین مردم مطرح شده است.

مربیان صالحین سرباز تراز انقلاب اسلامی  تربیت کنند

سرهنگ کوشکی اضافه کرد: نگاه کنید و ببینید انقلاب اسلامی در دهه چهارم چه مدل انسان هایی می خواهد، شرایط الان با شرایط زمان دفاع مقدس فرق می کند و نوع دفاع ما و نوع صحبت کردن ما و مدل جنگیدن ما قطعا متفاوت است. پس در این شرایط ما به افرادی نیاز داریم که این شرایط و فضا را به خوبی بشناسند، مربیان صالحین ما باید در حلقه صالحین سرباز تراز انقلاب اسلامی تربیت کنند.

مربیان صالحین سرباز تراز انقلاب اسلامی  تربیت کنند

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به این که نقش مربی صالحین زدودن غبار غفلت از روی فطرت های مخاطبین خود می باشد گفت: مربی باید طوری رفتار کند که نور درونی متربیان خود را روشن نگه دارد و هر روز بر نورانیت آن بیافزاید، البته در این مسیر بایستی خودمان کسب نوری کرده باشیم تا بتوانیم نورانیت را به وجود بیاوریم و حفظ کنیم. نقش دیگر مربیان صالحین جذب افراد پذیرای نیکی و روشنایی است، البته در این مسیر هم باید امیدوارانه عمل کرد، برای نجات انسان باید تمام تلاش خود را انجام دهیم همین طور توجه داشته باشید بسیجی بودن با معرفت دینی، با معرفت سیاسی و با بصیرت ارزش می یابد.

مربیان صالحین سرباز تراز انقلاب اسلامی  تربیت کنند

سرهنگ کوشکی در پایان صحبت هایش گفت: کار ما چند شاخصه اساسی دارد، اول، خودمان باید از لحاظ رسیدن به مقصد از دیگران جلوتر باشیم. دوم، خستگی ناپذیری در بین همه ما باشد، نباید از مسائل مختلف در حین کار خسته شویم چون امر تربیت نیاز به حوصله، دقت و پشتکار دارد تا نتیجه حاصل شود. سوم، در امر تربیت باید پیوستگی و استمرار وجود داشته باشد. چهارم، این حرکت باید به آرامی و عمیق انجام شود. ازحرکت های عجولانه بپرهیزید چون نتیجه عکس می دهد. و نکته آخر هم این که تربیت مطابق ظرفیت مخاطب انجام شود. از انجام فعالیت های سنگین و خسته کننده تربیتی بر روی مخاطبی که ظرفیت کمی دارد بپرهیزید و حتما به ظرفیت مخاطب خود توجه داشته باشید.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: